InteraktContour en DigiContact versterken samenwerking voor betere zorg aan mensen met NAH
InteraktContour en DigiContact zetten vandaag een nieuwe stap in hun samenwerking. InteraktContour deelt haar expertise over NAH met DigiContact. En vanuit DigiContact is er 24/7 begeleiding mogelijk voor mensen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH) en verpleegkundige triage voor 3 woonlocaties. Zo dragen beide partijen bij aan een nog betere zorg en ondersteuning voor deze doelgroep. Gideon Alewijnse, bestuurder van InteraktContour en Saskia Baas, voorzitter Philadelphia, de moederorganisatie van DigiContact en Christine Wiersma, manager DigiContact, maakten de samenwerking officieel met een symbolisch tekenmoment in Nunspeet.
Uitwisseling van expertise en diensten
Dankzij deze samenwerking kunnen cliënten van InteraktContour 24/7 een beroep doen op gespecialiseerde medewerkers van DigiContact, telefonisch of via beeldbellen. Dit zorgt voor directe en toegankelijke ondersteuning op momenten dat het nodig is. 3 woonlocaties van InteraktContour kunnen bij DigiContact terecht voor verpleegkundige triage.
Daarnaast is Wilma Verschuure, gespecialiseerde NAH-begeleider van InteraktContour, gedetacheerd bij DigiContact. Zo deelt InteraktContour haar expertise op het gebied van NAH, waardoor DigiContact nog beter in staat is om NAH-cliënten te bedienen.
Saskia Baas: “Dankzij de 24/7 bereikbaarheid van DigiContact en de expertise van InteraktContour, kunnen we er nu voor zorgen dat ook mensen met NAH altijd de ondersteuning krijgen die ze nodig hebben.” Gideon Alewijnse bevestigt dit. “Vanuit onze koers streven we naar een zo waardevol en zelfstandig mogelijk leven voor onze cliënten. DigiContact is hier een perfecte aanvulling op. Het draagt bij aan de kwaliteit en veiligheid van zorg en we horen dat cliënten meer rust en vertrouwen krijgen in het thuis wonen.”
Waardevol voor mensen met NAH en hun naasten
De 24/7 bereikbaarheid van DigiContact is heel belangrijk. Dat weet Simone, cliënt bij InteraktContour, maar al te goed. “Ik kan altijd bellen als ik een probleem heb of als ik boos of verdrietig ben. Ze luisteren naar mij, relativeren en spiegelen. Dat helpt mij meteen verder. Dit draagt heel erg bij aan mijn zelfstandigheid. En dat is mij zoveel waard!” De partner van Simone merkt dit ook. “Het is fijn dat DigiContact helpt met de-escaleren. Het zorgt voor rust thuis.”
Verpleegkundige triage van DigiContact positief geëvalueerd
De ervaringen met verpleegkundige triage van DigiContact zijn positief en het voorkomt in 83% van de gevallen dat de huisarts of huisartsenpost wordt gebeld. De mogelijkheid voor verpleegkundige triage op afstand is het meest waardevol tijdens de avond, nacht, het weekend en de feestdagen.
Over InteraktContour
InteraktContour biedt specialistische zorg en ondersteuning aan mensen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH), zodat zij een zo zelfstandig mogelijk leven kunnen leiden.
Over DigiContact
DigiContact verzorgt professionele, persoonlijke ondersteuning via (beeld)bellen voor bewoners van woonzorglocaties, mensen die thuis begeleiding ontvangen, mantelzorgers en zorgmedewerkers. DigiContact is 24/7 bereikbaar voor begeleiding, professionele consultatie en verpleegkundige triage. Daarmee is DigiContact een bewezen innovatieve en toegankelijke zorgoplossing, gericht op het verbeteren van de kwaliteit van leven voor cliënten binnen de (verstandelijk) gehandicaptenzorg en medisch generalistische zorg.