Wat je kunt doen als je een klacht hebt
Hersenletsel verandert je leven. InteraktContour denkt met je mee om te kijken hoe je verder kunt. Daarvoor doen we ons uiterste best. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over de zorg of begeleiding die je krijgt. Maak dit dan bespreekbaar. Dat kan op verschillende manieren:
- Met een medewerker
- Met de cliëntvertrouwenspersoon
- Met de klachtenfunctionaris
- Bij de klachtencommissie
- Bij de geschillencommissie
Vind je het lastig om zo’n gesprek alleen te voeren? Vraag dan iemand om je te helpen.
1. Praat met een medewerker
Onze medewerkers horen graag van jou hoe we onze zorg en begeleiding kunnen verbeteren. Dat kan in een gesprek maar ook via e-mail: secretariaat@interaktcontour.nl.
2. Praat met de cliëntvertrouwenspersoon
Je kunt ook terecht bij de cliëntvertrouwenspersoon. Een vertrouwenspersoon denkt met je mee en geeft advies. Jullie gesprek is vertrouwelijk. Er wordt niets gedeeld met anderen zonder jouw toestemming. Je kunt de cliëntvertrouwenspersoon bellen of mailen. Onze cliëntvertrouwenspersonen zijn Marieke Ubbink en Peter van Muijen.
Wanneer je een cliëntvertrouwenspersoon wilt spreken met betrekking tot de Wet zorg en dwang, neem dan contact op met Leonie van Nimwegen
3. Praat met de klachtenfunctionaris
Je kunt ook contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Die bemiddelt tussen jou en InteraktContour om zo samen tot een oplossing te komen. Je kunt de klachtenfunctionaris bellen of mailen: Telefoon: 0341 255 777, e-mail klachtenfunctionaris@interaktcontour.nl.
4. De klachtencommissie
Is er een oplossing voor je klacht maar ben je daar niet tevreden mee? Stuur dan een brief aan de klachtencommissie. Deze onpartijdige commissie luistert naar jou en de medewerker van InteraktContour en doet uitspraak of je met reden niet tevreden bent. Vinden ze dat dat zo is? Dan krijgt InteraktContour aanbevelingen van de commissie hoe we je klacht kunnen oplossen (en in de toekomst voorkomen).
Je kunt je klacht sturen aan de Gideon Alewijnse, de bestuurder van InteraktContour, via info@interaktcontour.nl.
5. De geschillencommissie
Met een klacht kun je tot slot ook terecht bij een organisatie van de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN): de geschillencommissie.
Deze commissie is onafhankelijk en staat dus niet onder invloed van anderen. De leden ervan behandelen je klacht en doen een uitspraak. Deze uitspraak is bindend voor jou en InteraktContour. Dat betekent dat deze uitspraak opgevolgd moet worden.
Bij het voorleggen van je klacht kun je iemand vragen je te helpen, bijvoorbeeld de cliëntvertrouwenspersoon.
Het adres van de geschillencommissie:
De Geschillencommissie
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Telefoon: (070) 310 53 71